Narrow your search
Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Landbouwwerktuigen
Author:
ISBN: 9040526133 Year: 1987 Publisher: Voorschoten : VAM,

Principles of electric circuits
Author:
ISBN: 0130959979 Year: 2000 Publisher: Upper Saddle River Prentice Hall


Book
Farm machinery and process management in sustainable agriculture : III International Scientific Symposium : Gembloux, Belguim, 12-13 November 2008
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782872860616 Year: 2008 Publisher: Gembloux Ministère de la Région wallonne. Centre de recherches agronomiques de Gembloux


Book
Equipment for rice production
Author:
Year: 1966 Publisher: Rome : FAO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Lehrbuch der Agrartechnik. 4 : Verfahrenstechnik Intensivkulturen.
Author:
ISBN: 3490132157 Year: 1984 Publisher: Hamburg Parey


Book
Engineering principles of agricultural machines.
Authors: --- ---
ISBN: 1892769506 9781892769503 Year: 2006 Publisher: Saint Joseph American society of agricultural and biological engineers


Dissertation
Assessment and improvement of the low-frequency vibrational comfort on agricultural machinery by optimized cabin suspension
Authors: ---
ISBN: 9789460180590 Year: 2009 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit proefschrift wordt het laagfrequent trillingscomfort op mobiele landbouwmachines aangepakt. Een evaluatie van het comfort op een maaidorser toont aan dat Europese actie- en limietwaardes voor dit laagfrequent trillingscomfort worden overschreden bij verschillende werkomstandigheden van de machine. De rubberen trillingsisolatoren die als cabineophanging worden gebruikt, hebben een negatief effect op het comfort van de bestuurder. Twee alternatieve trillingsisolatoren opgebouwd uit hydraulische en pneumatische componenten worden ontwikkeld. De niet-lineaire parametrische modellen van deze trillingisolatoren zijn gebaseerd op fysische wetmatigheden. De correctheid van de modellen wordt experimenteel geverifieerd. Optimalisatie van de parameters in de modellen gebeurt vanuit het oogpunt een zo goed mogelijk comfortgedrag te realiseren. Optimalisatiecriteria worden zowel in het tijdsdomein als in het frequentiedomein gespecificeerd. Gelineariseerde versies van de modellen van de isolatoren worden verwerkt in een model van de cabineophanging. Deze laat toe om het comfortgedrag van de nieuwe ophanging onder verschillende werkomstandigheden te voorspellen. Toetsing van deze voorspelling gebeurt met behulp van een hydraulische schudstand die in staat is opgemeten trillingssignalen te reproduceren. Dit laat toe om onder gecontroleerde labomstandigheden een evaluatie te doen van de cabineophanging bij verschillende werkomstandigheden van de machine. This work aims at the improvement of the low-frequency vibrational comfort on mobile agricultural machines. Assessment of the comfort situation on a combine harvester shows that the European action and limit values for low-frequency vibrational comfort are violated for several working conditions of the machine. The frequently used rubber cabin mounts have a deteriorating effect on the comfort of the operator in the low-frequency region. Two alternative cabin mounts are designed consisting of hydraulic and pneumatic components. Non-linear parametric models based on first principles are derived and verified experimentally. Optimization of the model parameters is performed with respect to the objective comfort values effective root means square and vibration dose value. Alternatively the deviation for an ideal frequency response function is also proposed as goal to be minimized. A six degree of freedom linear model of the cab suspension is derived. By incorporating linearized models of the cab mounts, predictions can be made of the resulting comfort values for the different working conditions. These predictions are verified by evaluation of the physical cabin suspension system on a hydraulic test rig. In-situ measured vibration signals are reproduced by the rig enabling the evaluation of the suspension under controlled lab conditions. Het huidige trillingscomfort op mobiele landbouwvoertuigen, zoals maaidorsers of aardappelrooiers, laat te wensen over. Metingen, o.a. ook in dit doctoraat, tonen aan dat Europese limietwaarden voor de maximale hoeveelheid trillingen waaraan een operator van dergelijke machines mag worden blootgesteld, frequent worden overschreden. Dit onderzoek probeert het laagfrequent trillingscomfort op deze machines te verbeteren door in te grijpen ter hoogte van de cabineophanging. In dit werk wordt er gezocht naar nieuwe trillingsisolatoren die de huidige rubberen elementen in de cabineophanging kunnen vervangen. Er wordt een pneumatisch en een hydropneumatisch alternatief voorgesteld. Beide alternatieven worden gemodelleerd waarna de correctheid van deze modellen experimenteel wordt geverifieerd. De parameters binnen deze modellen worden geoptimaliseerd met het oog op een zo groot mogelijke comfortverbetering.Naast de modellen van de trillingsisolatoren, wordt er ook een volledig cabinemodel opgebouwd. Dit cabinemodel laat toe om de invloed van aanpassingen aan de cabineophanging op het comfort te voorspellen. Finaal wordt de werking van een pneumatisch cabineophanging geëvalueerd. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van een hydraulische schudtafel die in staat is om opgemeten trillingssignalen te reproduceren. Op die manier kan het comfort in de cabine opgemeten worden onder labo-omstandigheden. Zo kunnen tijdrovende en dure veldtesten tot een minimum worden herleid. De testen tonen aan dat er een gevoelige comfortverbetering kan worden gerealiseerd met de voorgestelde cabineophanging. Low-frequency vibrational comfort on mobile agricultural machines, combine harvesters or potato harvesters, is still rather poor. Measurements performed, also during this research, show violation of the European action and limit values on the amount of vibrations an operator of such machines is permitted to be exposed to. The objective of this work is to improve the low-frequency comfort conditions on these machines by adapting the cab suspension. In this work alternative cab suspension mounts are developed to replace the currently used rubber mounts. A pneumatic and a hydro-pneumatic alternative are presented. For both systems a parametric model is derived and experimentally verified. The parameters of the models are optimized with respect to comfort improvement. To predict the effect a new cab suspension system has on the comfort, a full cab suspension model is derived, incorporating the models of the new mounts. The final test is the evaluation of a pneumatic cabin suspension. A hydraulic test rig that is able to reproduce measured vibrations is used to mimic real operational conditions of the machine. In this way the comfort can be evaluated under lab conditions and time consuming and expensive field tests can be avoided. Experiments show a significant improvement of the comfort by the proposed suspension system.

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by